Klara tipsar om Twilight i bokform

Vem har inte dragits med i Twiligt hysterin iallafall på något sätt? En som fastnade direkt för den starka kärleksberättelsen om Edward och Bella är Klara, studerande i Göteborg.



Klara, 21 år Göteborg



Twiligt handlar om kärlek, vampyrer och tonårsliv under lite speciella omständigheter. Först kom boken som sedan även blev  film. Finns fyra böcker totalt av Stephenie Mayer.


Vad är det du gillar med kärleksböcker?
- De känns väldigt tilltalade av många skäl, bland annat på grund  av att det lätt går att känna igen sig på olika sätt i kärleksberättelser, det är mycket känslor på spel, vilket gör att jag ofta känner mig engagerad på olika sätt.

Har du läst alla Twilight böckerna, trots att de klassas som ungdomsböcker?
- Ja. Jag tycker det funkar bra, har aldrig riktigt känt att det är "typisk ungdomsböcker", utan mer fängslats av berättelserna i böckerna. De på engelska tycker jag iallafall är bättre och känns mer trovärdiga än böckerna på svenska.

Vad är det som är så speciellt och lockande med Twilight?
- Det är en kombination av bra kärlekshistoria, vampyrer, plus att jag kan identifiera mig med huvudpersonen Bella lite grann. Hon känns som en "vanlig" tjej, och kan i början anses som någon man kanske stör sig lite på, men Edward (vampyr), ser och plockar fram allt det vackra i henne och det gör det så...fint och tilltalande.

Tror du att du hade gillat böckerna lika mycket om det inte vore för filmen?
- Ja, det tror jag nog. Jag är glad för att jag såg filmen först i och för sig, för under min läsning har jag sett Edward&Bella framför mig, så som de ser ut i filmen, och det har ju inte varit helt fel...han är ju grymt snygg! Jag hade säkert inte hört talas om böckerna om det inte fanns en film heller...det är ju trots allt ungdomsböcker.


Snart kommer även Twilight´s andra film, så håll ut alla ni som längtar! :) Trailern finns iallafall redan klar att se (nedan)!


Under MTV Music Awards 2009 tog Twilight teamet hem 6 priser för:

- bästa film
- bästa manliga genombrottet
- bästa kvinnliga skådespelerska
- bästa kyss
- bästa slagsmål


 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Alla verkar gilla Twilight böckerna. Själv har jag varken läst eller sett!



OH fan vad bra alltså, haha!, skulle va najs å läsa igenom faktist! Har lite ångest;)

2009-06-07 @ 23:01:47
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0