Tjejer snackar date:ing



Helena (24), Julia (15) och Emelie (15), snackar om hur de ser på att data och vad en lyckad/olyckad date kan innebära.

Julia- I vår ålder är det mer att vi säger att vi hänger, att vi "är" snarare än att vi ska gå på en date.
Helena- Är det inte svårt att veta vart man står då, om man är med en kille och inte har uttalat om det är en date eller inte?
Julia- Nja, är man med sånna man känner sedan innan är man ju mer som kompis, de nya man träffar/lär känna, kan mer klassas som killar som man ev kan ha något på gång med..

Vad gör ni när ni hänger/datar då?

Julia- Inte direkt något som kostar allt för mycket pengar, iallafall inte i början. Man vill ju veta att det ska kännas som det är "värt det".
Helena- jag tycker det är viktigt att göra något aktivt, eller att man ser personen i fler sammanhang..så man ser hur personen verkar vara och bete sig i olika situationer, för att verklgen få en bild av vem personen i fråga är.
Emelie- Jag tycker det viktigaste är att man har kul och att man känner att man trivs ihop....det viktigaste är egentligen konversationerna, snarare än vad man gör tycker jag. Skulle jag gör något fysiskt skulle det nog vara en promenad...
Julia- Inte jag, kan lätt bli svårt att veta vad man ska säga då tycker jag...och så går man där helt tysta!
Emelie- Så brukar det inte bli för mig.

Hur och när vet man att det är en "misslyckad date"?

Helena- Jag har aldrig riktigt varit på en misslyckad date, utan det har mer handlat om att jag kanske blir besviken på mig själv om inga direkta känslor kommer upp. Tror det är lättare att Blind dates kan bli misslyckade, för då vet du ju inte så mycket om personen innan, om du ens är intresserad. Men det är ju olika, jag har alltid gått in för att data seriöst.
Emelie- Mardrömmsfallet har väl varit mer då en date varit extremt tråkig och att allt bara har känts fel.

Malin (jag inflikar)- ja, jag minns en av mina värsta datar och det kändes fel från sekunden jag såg honom komma mot mig den kvällen, tills vi sa hej då. Ingenting stämde, ingen personkemi, inga liknande intressen och värderingar, samtalet flöt inte på och jag kände mig bara allmänt obekväm. Det konstigaste var att killen dagen efter glatt hörde av sig och frågade när vi skulle träffas igen. Ibland undrar man vad för slags signaler man sänder ut och hur de tolkas....hm.

Helena- Känslor är helt enkelt det som styr om det blir en lyckad date eller inte, vad man gör spelar väl i slutändan ingen större roll. Min mest lyckade date var med min nuvarande pojkvän, där vi varierade fysisk aktivitet, med mat och film, även om vi gjorde varierade grejer, skulle det inte ha spelat så stor roll för det bara stämde direkt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

men förstör inte dem naglara ens egna naglar då?

2009-06-08 @ 22:30:25
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: DesignByMilly♥

ja visst är det :D

2009-06-09 @ 09:35:31
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: Patricia

Haha detta är intressant ju!

2009-06-09 @ 13:53:16
Postat av: Tirova

Tack så mycket! Gillar din blogg :D

2009-06-09 @ 14:07:19
URL: http://tirova.blogg.se/
Postat av: Aschmanda

Sv: Tacktack :)





Ah vad kul med en ungdomsblogg :p

2009-06-09 @ 17:24:24
URL: http://aschmanda.devote.se
Postat av: Alba Blondie

sv: tack! <3

2009-06-09 @ 19:39:04
URL: http://lovealba.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bara en som åkta av, och under sommarn kommer jag jobba i kök så då åker alla av..



så har du haft en bra dag idag?

2009-06-09 @ 23:25:49
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh kul med studentfirande, jo det blir lätt en hel del festande då...



Smart, ska nog ocå börja gå runt med nagellim i väskan=)



Ha en fin dag idag

2009-06-11 @ 07:24:48
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0