Våga ta första steget!

Du har fått hans nummer. Väntar otåligt på att han ska höra av sig. Funderar på om du ska ta steget och höra av dig först. Orkar inte vänta. Varför hör han inte av sig? Är han inte intresserad? Okej, du hör av dig..eller nje...vad pinsamt om han inte bryr sig, om han inte svarar tillbaka....

Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt såhär, eller pratat med människor som varit i samma situation som ovan. Här kommer mina tips kring hur du kan tänka för att inte gruva sönder dig:

* Försök hålla dig cool och hitta på saker! 
 Jag blir själv alltid väldigt ivrig (i början) och vill att saker ska gå så fort som möjligt när jag är intresserad av någon. Det ska ske Nunununu, varför dra ut på det? men att ha lite is i magen och försöka underhålla sig med saker medan man väntar på svar från någon, kan bidra till att komma på andra tankar så länge. Sitt inte och vänta vid telefonen, då blir det bara en pina för dig själv!
 
* Pauser bidrar till ökad spänning och reflektion
Jag skulle försöka att inte höra av mig stup i kvarten till den jag är intresserad av (även om det kanske lockar!), för jag tror de små pauserna mellan man hörs kan bidra till ökad spänning och chans att fundera över om du verkligen vill lära känna personen du är intresserad av, eller om det nästan lika gärna kan kvitta.

* Våga ta första steget!
Känner du att du tvekar till om du ska ta första steget och höra av dig eller vänta på att han ska göra det, gör det du! Om du vet vad du vill, tveka inte! Du kan ju inte få mer än ett nej och är inte personen intresserad, är väl det bättre att veta, än att du går omkring och undrar, oroar dig samt slösar en massa energi på något som iallafall bara var bortkastad energi? De flesta människor brukar även beundra att andra vågar ta kontakt och berätta/visa att de är intresserade, även om det inte behöver betyda att de själva är intresserade tillbaka. Tänk dig själv om en person skulle komma fram med lysande blick och säga att de skulle vilja träffa dig samt tycker du verkar intressant! Vem blir sur över att höra något sådant? Jag skulle i vilket fall bli glad, även om jag inte var intresserad på ett högre plan.

Har du något du vill berätta om kring att ta och inte ta första steget? Tveka inte att maila till
[email protected]



Ta tag i det istället för att överlåta det till någon annan..!


Kommentarer
Postat av: Johanna Månsson

SISTA CHANSEN ATT TÄVLA OM REDKEN PRODUKTER I MIN BLOGG IDAG!

2009-06-06 @ 13:34:45
URL: http://johannamansson.com
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Bra tips? :)

2009-06-06 @ 14:51:15
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Ida

äh jag hatar sånt där, är man intresserad så visar man det tycker jag. det är bara dumt att spela massor med spel, då blir bara en själv sårad eller den andre.

2009-06-06 @ 20:28:38
URL: http://idalundin.blogg.se/
Postat av: N*A*T*Z

det är ju svårt att ta första steget, men jag ska tänka på de. man kan ju inte förvänta sig att allt ska komma till en heller ;)

2009-06-18 @ 00:56:38
URL: http://frankenreiter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0